Powered By Blogger

vrijdag 2 juli 2021

Ooit zal er zo'n auto je eigen oprit kunnen sieren. Hoe gaaf ? (VideoFilm)

Mercedes-Benz 190 E

De jaren ’80. Het decennium waarin misschien wel de meeste moorden en aanslagen op prominente personen ooit werden gepleegd, waar de personal computer de huiskamers binnendrong en de muziekindustrie hoogtijdagen vierde. En de auto’s uit die tijd? Ook die zullen we niet snel vergeten. Bold and beautiful was de kenmerkende stijl. Karakterbakken noemen we ze nu. 

Hier 5 eighties om naar terug te verlangen !


Gut, waar te beginnen? De jaren '80 heeft ons zoveel moois gebracht. Nu al schiet deze selectie te kort. Vergeef ons.

Maar als er één auto thuishoort in dit rijtje, dan is het wel de Mercedes-Benz 190E. Niet vooruit te branden, maar onverwoestbaar en vandaag de dag nog altijd geliefd. 

De beste Mercedes ooit gebouwd ? 



Zou heel goed kunnen. Ooit zal er weer eentje onze eigen oprit sieren. Hoe gaaf ? !

donderdag 24 juni 2021

De mooiste oldtimer rally van Europa de Mille-Miglia (VideoFilm)


 Mille-Miglia Bologna-Brascia

De Mille Miglia is een legendarische auto-race rally over de mooiste wegen van Italië waarbij men door oude stadjes komt en kan genieten van het veelzijdige en prachtige landschap.

Nu een oldtimer route maar natuurlijk ook te rijden met iedere andere auto.



maandag 21 juni 2021

De succesvolle 4 en 5 deuren auto 'van (1964) (VideoFilm)




De geschiedenis van de Simca 1300 en 1501

In maart 1963 werden de 1300 en 1500 gepresenteerd als opvolgers van de succesvolle Simca Aronde. De 1300 en 1500 zijn in wezen dezelfde auto's, uitgerust met respectievelijk een 1.3-liter of een 1.5-liter motor. 


Naast het verschil in motorinhoud en -vermogen waren er ook verschillen in styling en standaarduitrusting. Vanaf 1964 verschenen er stationwagenversies, eerst van de 1500 en een jaar later ook van de 1300.

In september 1966 werden de 1301 en de 1501 gepresenteerd. De auto's kregen een langere neus en achterkant, waardoor er meer kofferruimte werd verkregen. 

De stationwagenversies kregen alleen een nieuwe neus, de achterkant hiervan veranderde niet. Beide versies kregen een herzien interieur. 


De 1301 en 1501 werden nog geproduceerd tot 1975 waarna ze vervangen werden door de Simca 1307, ontwikkeld onder de vlag van Chrysler Europe, en die het jaar erop Auto van het Jaar zou worden.

Klik en kijk hier ook naar succesvolle de Simca 1000