Ferrari, de
prestigieuze fabrikant van luxe auto's en wereldwijd symbool van Italiaanse
uitmuntende auto's, bracht opnieuw hulde aan de 1000 Miglia en aan de charme
van dit tijdloze evenement, hand in hand met The Red Arrow op weg naar hun
editie van 2024.→ FERRARI
In 1948
spreekt Maurice (Maus) Gatsonides, Nederlands meest bekende rallyrijder op dat
moment, na afloop van een Alpen Tour Rally de Franse Simcarijder Marc Angelvin.
Onder het drinken van een glas goede wijn wordt er besproken waarom er in
Nederland nog geen internationale rally’s worden verreden. Gatso brengt op dat
er in de Lage Landen geen bergen zijn om rally’s te rijden. Angelvin heeft toen
gezegd dat je vanuit Nederland overal naar toe kunt rijden en dat de Tulpen een
mooi symbool zouden kunnen voor een rally. In 1949 wordt door de Regionale
Automobiel Club West (R.A.C.-WEST) een Rallye des Tulipes georganiseerd. De
grondslag van de rally lag dus in Frankrijk en vandaar de naam Tulpenrallye met
een e aan het einde.
In 2024
bestaat de Tulpenrallye maar liefst 75 jaar. Er is alle reden om dit jubileum
te vieren.
Een heel
bijzondere ontwikkeling rond de Alfa Romeo Milano
Milano die
naam mogen we verder vergeten, want de gloednieuwe compacte cross-over gaat
verder als Alfa Romeo Junior.
Met gepaste
bombarie presenteerde Alfa Romeo vorige week zijn belangrijkste model in jaren:
de gloednieuwe Alfa Romeo Milano. Hoewel de Italianen vast nog nagenieten van
dat heugelijke moment, is het overschaduwd door discussies over de naam Milano.
Een Italiaanse overheidsfunctionaris heeft Alfa Romeo er namelijk fijntjes op
gewezen dat de naam Milano er eigenlijk niet op mag staan, omdat er een wet zou
zijn die het verbiedt om Italiaanse namen op buitenlandse producten te plakken.
De Milano wordt in Polen gebouwd, dus zou volgens die wet dan een illegale naam
hebben. Verrassend genoeg geeft Alfa Romeo hier nu gehoor aan.