woensdag 9 januari 2013
Race Bugatti Veyron tegen een Eurofighter (Videofilm)
Dat de opnames voor het nieuwe TopGear seizoen weer begonnen waren wisten we al. Maar er is nu weer iets opgedoken. Namelijk een race tussen een Bugatti Veyron en een Eurofighter Typhoon.
Heel origineel is het natuurlijk niet, maar het zal ongetwijfeld spectaculair zijn om naar te kijken (en te luisteren!). De Veyron werd als het goed is bestuurd door de Hamster.
Het nieuwe seizoen begint overigens pas in oktober. Tot die tijd kunnen we alleen maar gissen wie er gewonnen heeft. Persoonlijk denk ik de Eurofighter Typhoon, maar ja wie ben ik nou.
Deze auto is ook leuk, niet de snelste auto, maar wel een alles kunner ►
http://janwib.blogspot.nl/2012/12/citroen-2cv-4x4.html
donderdag 27 december 2012
Morgan met de hand gemaakt ! (Videofilm)
duurste model.
Klanten wachten meer dan een jaar om hun exclusieve, met de hand gebouwde Morgan afgeleverd te krijgen.
Op het metalen Chassis wordt een
Klanten wachten meer dan een jaar om hun exclusieve, met de hand gebouwde Morgan afgeleverd te krijgen.
Op het metalen Chassis wordt een
Werknemers gebruiken metalenscharen om de kap vorm te geven, dit doen ze omdat iedere Morgan anders moet zijn.
Het heeft een lange en rijke geschiedenis en wordt nog steeds gerund door de dezelfde familie: de Morgans.
Het merk is opgericht door Henry Frederick Stanley Morgan bekend als "HFS", vervolgens werd Morgan geleid door zijn zoon Peter en nu wordt het gerund door Charles, de zoon van Peter Morgan.
zondag 16 december 2012
Citroën 2CV 4x4 (Videofilm)
Citroën2CV 4x4 Sahara
De techniek van de 2CV 4x4 Sahara mag met recht bijzonder genoemd worden door de toepassing van twee motoren.
Beide luchtgekoelde tweecilinders hebben een inhoud van 425 cm³. Vanwege de luchtkoeling is de auto goed in staat om in woestijncondities te functioneren. Eén motor zit op de reguliere plek, de andere wordt achterin gemonteerd. Elk blok levert 13,5 pk bij 4.500 t.p.m.
Hiermee komt het totale vermogen dus op 27 pk, goed voor een topsnelheid van 100 km/h.De motoren zijn voorzien van een speciaal voor de woestijn ontwikkelde Solex-carburateur. Een Sahara-Eend staat op 155x400X- of 155x380X-banden en beschikt over een hydraulisch remsysteem met rondom schijfremmen. Als beide motoren ingeschakeld zijn, bedraagt het verbruik circa negen liter op honderd kilometer. De 2CV Sahara is met zijn gewicht van 715 kg een stuk zwaarder dan een normale Eend. Om precies te zijn: de stoere versie brengt 135 kg meer op de schaal. Gegevens van de 2CV 4x4 Sahara: Lengte: 3,78 m Breedte: 1,48 m Wielbasis: 2,40 m Bodemvrijheid in beladen toestand: 0,16 m Leeg gewicht: 715 kg |
Abonneren op:
Posts (Atom)