Delahaye 135
Figoni etFalaschi 1936
Torpedo Cabriolet
Met dank voor de tip aan Maarten Hillenius.
Geïntroduceerd op de 1935 Paris Motor Show, de 135 gebruikt een nieuwe inline-6 motor met vier hoofdlagers en pushrod bediende kopkleppen.
Dit toestel zou een steunpilaar voor Delahaye productie geworden en kunnen worden besteld met 3227 cc (18CV) en 3557 cc (20CV) motoren met de beste optie aanbieden 120pk.
Slechts zes korte chassis
Roadsters werden gebouwd op de wedstrijd chassis met een 2.7 meter lang. Racing Wanneer gebruikt voor het racen een speciale 135 competitie motor werd voorzien dat gebruikt een ander cilinderblok gieten met water doorgangen tussen de blokken en een nieuwe cilinderkop. Met grotere kleppen en hogere compressie kracht werd gewaardeerd op 160 pk. Meerdere competitie auto's werden uitgerust met dit apparaat, waaronder de 1938 Le Mans winnaar. Deze auto's zijn beter bekend als de Type 135 S of Special.
http://www.supercars.net/cars/1939.html#oOU0AsZGFsleBXWw.99
De mooiste JAGUAR's ↓
http://janwib.blogspot.nl/2013/10/de-mooiste-jaguars-video-xj-220.html