Powered By Blogger

zondag 23 februari 2014

Le Mans Classic 2014 ( VIDEOFILMS )











Het grootste klassieker evenement van Europa

Iedere twee jaar vindt op het legendarische circuit van Le Mans (Circuit de la Sarthe), het grootste klassieker evenement van Europa plaats: Le Mans Classic. 24 uur en daar gaan we dit jaar naar toe, super !


Hoogtepunt van dit weekend vol autohistorie is, hoe kan het ook anders op circuit de la Sarthe, een 24-uurs race met originele Le Mans racers die tussen 1923 en 1979 hebben deelgenomen aan dé 24 uur van Le Mans. Let wel, het gaat dus om de originele exemplaren, auto’s die stuk voor stuk niet misstaan in een museum en allemaal een lange racegeschiedenis hebben.


Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !



 De auto’s worden overigens behandeld alsof er bij de dealer om de hoek nog 100 op voorraad staan; er wordt volle bak geraced! 
De start vindt plaats zoals dat in het verleden gebruikelijk was; de coureurs starten buiten de auto en sprinten na het startschot naar hun auto.

http://www.lemansclassic.com/fr












100 jaar autohistorie Naast de 24-uurs race draait het op Le Mans Classic allemaal om historie. Op het binnen terrein staan meer dan 6000 auto’s tentoongesteld, die gezamenlijk een aardige afspiegeling vormen van ruim 100 jaar automobiel-geschiedenis. 



De auto’s op het binnen terrein zijn vrijwel allemaal eigendom van clubleden van de door Le Mans Classic uitgenodigde autoclubs. CMRacing Society is één van deze clubs. Unieke sfeer Le Mans Classic wordt gedragen door haar bezoekers. 

 Nergens tref je zo’n grote groep autoliefhebbers. Of je nu praat met de eigenaar van een gloednieuwe Ferrari F458 Italia of iemand met een volledig gerestaureerde Aston Martin DB1, allemaal vertellen ze met passie over hùn auto en de passie voor hùn merk. Timetable Traditiegetrouw vindt op vrijdag de vrije training plaats. De deelnemers krijgen allemaal de gelegenheid om één keer bij daglicht en één keer 's nachts te trainen. Zaterdagochtend is het circuit beschikbaar voor de clubs.

 De 24-uursrace begint op zaterdagmiddag, exact om 16:00 uur. 






En meer... De inwendige mens komt dit weekend ook ruimschoots aan bod. Op het binnen circuit (Circuit Bugatti) zijn een aantal restaurants en tal van cafés ingericht. Altijd al op zoek naar dat ene chrome sierrandje voor een restauratie of die unieke oude Shellpomp, ergens op de markt van Le Mans Classic is het vast te vinden. Ook kleding, kunst en allerlei andere, met name vintage gadgets worden te koop aangeboden. 


Een bezoek aan de paddocks mag niet worden overgeslagen. Zo'n kijkje in de keuken van het klassieke autoracen krijg je niet vaak.

vrijdag 21 februari 2014

Ferrari sterkste merk ter wereld ! (Videofilm)



Ferrari verkozen tot sterkste merk ter wereld

Volgens consultants van Brand Finance Global 500 dus vóór giganten als Apple, Google en Disney. Ferrari is dit jaar de nummer één van de Brand Finance Global 500, een lijst van de 500 sterkste merken ter wereld van consultancybureau Brand Finance. 




Het Italiaanse merk scoorde zeer hoog op gebieden als begeerlijkheid, loyaliteit en sentimenten bij de klanten, (online) zichtbaarheid en de tevredenheid bij werknemers. Dit alles leverde Ferrari bovendien de ultieme AAA+-score op. Er zijn naast het Italiaanse merk maar tien bedrijven die deze status dit jaar hebben bemachtigd, waaronder Google, Apple, Disney, Rolex, Coca-Cola, F1-concurrent Red Bull en Unilever. Andere sterke automerken zijn BMW en Porsche, die allebei een AAA-status hebben. Toyota, General Motors, Volkswagen, Ford , Mini en Mercedes-Benz volgen op kleine afstand met een rating van AAA-.

Videofilm La Ferrari

http://janwib.blogspot.nl/2013/03/nieuwe-super-ferrari-laferrari-videofilm.html


maandag 17 februari 2014

De krachtigste Rolls-Royce (VIDEOFILM)

Wraith de krachtigste Rolls-Royce ooit !


De krachtigste Rolls-Royce voor de straat ooit. Het design is nogal een statement en de Wraith biedt meer sportiviteit. Om een belangrijke vraag meteen maar te beantwoorden: Ja, er is ruimte naast de Phantom Coupe voor de Wraith.

Eerst kijken, dan lezen ? 


Bekijk HIER de video helemaal onder aan de site !  ↓ 
Onder de motorkap (met de lengte van een klein motorbootje) huist een V12, de Spirit of Ecstasy huist op het puntje van de voorplecht en het prijsniveau is van dien aard dat de gemiddelde mens al heel gelukkig is dat er voor zoveel euro’s een huis gekocht kan worden. 


Het zijn allemaal woorden die ook aan de Phantom Coupe geweid hadden kunnen worden. Wat dat betreft lijken de twee coupes van Rolls-Royce veel op elkaar, maar er zijn ook meer dan genoeg verschillen. 


Was een sportief bereden Rolls-Royce een zeldzaamheid. Met de Wraith wordt dat niet radicaal anders, maar er zijn weldegelijk subtiele verschillen met de rest van het aanbod van Rolls-Royce. Het design alleen al is veel minder traditioneel dan wat we van Rolls-Royce gewend zijn. Zelfs in deze nogal behouden kleurstelling toont de Wraith meer spierballen.


De Wraith is de Rolls-Royce waarmee je in een rustig weekend naar Zuid-Frankrijk wil rijden om daar aangekomen over te stappen in de Phantom (Drophead) Coupe om rustig de kustlijn te verkennen.
Gelukkig heeft de gemiddelde koper in dit segment meestal een goed gevulde garage waarin vast iets te vinden is wat meer aan deze wensen voldoet. De Wraith is nog steeds heel comfortabel, ruim en schitterend. Het maximumvermogen is 633 pk en tussen 1500 en 5500 toeren per minuut is er 800 Nm koppel beschikbaarin de V12.
Dat is wat we noemen: “voldoende”. Enigszins lullig is het wel dat Rolls-Royce de topsnelheid begrensd op 250 km/u. De sprinttijd naar de 100 is ronduit indrukwekkend voor het formaat en statuur van de auto: in 4,6 seconden is het gepiept. 


Flippers achter het stuur of zelfs maar een pook tussen de voorstoelen om zelf een versnelling te kiezen is er dan ook niet. Op het prijskaartje staat minimaal 360.000 euro vermeldt, maar met een paar opties schiet de prijs sneller naar de vier ton.


De Mercedes S-klasse coupe met V12, alle opties en een klein appartement komt ook in die richting. Hetzelfde geldt voor dat andere Engelse merk, een Continental GT W12 (of Speed) zou een alternatief kunnen vormen. Echter dat zijn toch weer wezenlijk andere auto’s. Ze zijn sportiever, maar ook minder bijzonder. 


De Continental GT is een enorm succesnummer voor Bentley, met het nadeel dat ze in sommige buurten figuurlijk op iedere straathoek te vinden zijn. Een Rolls-Royce blijft meer bijzonder, hoewel de importeur Cito Motors nu al een gezonde interesse voor de Wraith