Powered By Blogger

zondag 6 april 2014

Porsche Exclusive (De eerste Porsche 911 Video)


Aan de wieg van de Porsche 911

Video: Aan de wieg van de Porsche 911] Peter Falk stond ruim een halve eeuw geleden aan de wieg van de oer-911. Als lid van het ontwikkelingsteam reed hij met prototypes en bepaalde hij mede het uiteindelijke karakter van dit icoon. 




Wij spreken de meester tegen het decor van het Porschemuseum in Stuttgart en gaan met hem terug in de tijd toen fingerspitzengefühl de enige sensoren waren. Het volledige interview met Peter Falk staat in GTO 1, die nu in de winkel ligt.

 

Het jaarlijkse Techno Classica-feestje heeft z'n deuren al een week gesloten maar we krijgen toch nog wat moois voorgeschoteld. Wat te denken van deze rijk aangeklede Porsche 911 Turbo Cabrio?






Porsche vierde op het Essense Techno Classica het veertigjarig bestaan van de 911 Turbo. Een hele rits klassiekers werd van stal gehaald om dit heugelijke feit te vieren, van een 911 Turbo 3.0 uit 1976 tot een 911 917/30 racewagen. Voor moderner 911-genot zorgde deze grijze Turbo Cabriolet van de huidige generatie. Op zichzelf al een leuke verschijning, maar het exemplaar dat in Essen stond was net even specialer. 





 De Slate Grey-gespoten Duitser is een door Porsche Exclusive onder handen genomen exemplaar dat er met z'n speciale, rood leren interieur bijzonder fraai bij staat. Donkere koplampunits, waarachter bi-xenon pitten zich schuilhouden, en een subtiele dosis aluminium en koolstofvezel moeten van deze 911 het uithangbord van Porsches personaliseringsafdeling maken. Hoeveel euro's er in de aankleding zijn gestoken, meldt de afdeling voor het gemak niet.

Techno Classica-feestje ↓

vrijdag 4 april 2014

Oldtimerbeurs Techno Classica Essen (Video)


 Techno Classica de grootste klassiekerbeurs van Europa




De 26e uitgave van Techno Classica begon op 26 maart 2014 met de overzichts-, pers- en vakbezoekerdag.

Op donderdag 27 maart waren wij als autogekken naar de beurs gekomen om de meest interessante stands te bekijken.
Er stonden  veel oldtimers die er mooier uit zagen als nieuw uit de fabriek 
Van alle hallen waren vrijwel alle tentoonstellingsoppervlakken in de 20 hallen en op de vier openluchtterreinen van de beurs Essen bezet. Meer dan 1.250 exposanten uit meer dan 30 landen hadden gereserveerd. 
Meer dan 220 klassiekerclubs en belangengemeenschappen maakten de Techno Classica ook in 2014 weer tot het grootste clubtreffen ter wereld van de old- en youngtimerscene.

Foto's Gerrit Ziggers.Jan Wibbelink
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !




Ook dit jaar werdt de Techno Classica weer de grootste historische tentoonstelling ter wereld van de Duitse, maar ook van de internationale automobielfabrikanten en kan zelfs het merkrecord van verleden jaar overtreffen.
Met 27 voertuigmerken presenteren zich meer fabrikanten dan ooit. 

Voor het eerst met een officiële fabrieksstand is de Italiaanse design- en carrosseriebouwfirma Zagato vertegenwoordigd. De in 1919 in Rho bij Milaan opgerichte onderneming behoort bij de oudste nog in Italië bestaande carrosseriers. Naar aanleiding van de 95ste verjaardag van de firma presenteert Techno Classica-organisator S.I.H.A. in hal 6 legendarische Zagato creaties op basis van merken als Alfa Romeo, Aston Martin, Ferrari, Maserati en Lancia– aangevuld met fascinerende tentoonstellingsstukken op de fabrieksstand van Zagato.









Foto's Gerrit Ziggers. Jan Wibbelink.
Klik op de foto's voor een grotere afbeelding !






























Classic Le-Mans Videofilm ↓ 
 http://janwib.blogspot.nl/2014/02/le-mans-classic-2014-videofilm.html

woensdag 19 maart 2014

Derde Chevrolet Corvette uit diepte gered (Video)




Vorige maand zakten acht Corvettes plotsklaps door de vloer 

Vorige maand zakten acht Corvettes plotsklaps door de vloer van het Chevrolet Corvette-museum. Gisteren is het derde exemplaar weer naar boven gehaald. 


Het letterlijk wegvallen van de acht 'Vettes had niets te maken met zwaarlijvigheid. De Amerikaanse spierbundels verdwenen in een zogeheten zinkgat ('sinkhole'), een natuurverschijnsel waarbij een groot gat ontstaat door bijvoorbeeld het instorten van ondergrondse holten. In het National Corvette Museum in het Amerikaanse Kentucky is men druk in de weer met het redden van de Chevrolets. 




Gisteren is het derde slachtoffer, een gefacelifte Corvette van de eerste generatie uit 1962, naar boven getakeld. Eerder deze week werd een ZR-1 uit 2009 en een 40th Anniversary uit 1993 naar het aardoppervlak teruggebracht. 










 Voor het optakelen van de resterende vijf Covettes wordt nog zeker zestig dagen uitgetrokken. In het 9 meter diepe gat met een diameter van 12 meter liggen nog een pace car-uitvoering uit 1984, de miljoenste Corvette uit 1992, een ZR-1 Spyder uit 1993, een ‘Mallet Hammer’ Z06 uit 2001 en de anderhalf miljoenste Corvette uit 2009.