Powered By Blogger

zaterdag 6 december 2014

Bentley investeert veel geld in de nieuwe SUV (Video)







Bentley investeert zo'n
51 miljoen Euro 

 Bentley heeft aangekondigd om 40 miljoen pond - zo'n 51 miljoen euro - te investeren in z'n hoofdkwartier in Crewe. Daarmee bereidt het merk zich voor op de komst van de nieuwe SUV. 




Volgens Bentley is de investering van zo'n 51 miljoen euro in z'n productievestiging in het Britse Crewe de grootste investering die het merk ooit in het hoofdkwartier heeft gedaan. Er komt onder andere een hagelnieuw onderzoeks- en ontwikkelingscentrum waar zo'n 300 nieuwe werknemers aan de slag kunnen. 


 Het nieuwe centrum heeft een oppervlakte van 45.000 vierkante meter en omvat naast het nieuwe R&D-centrum een stylingstudio. Volgens Bentley wordt daarmee tevens de laatste hand gelegd aan het voorbereiden van de faciliteit voor de komst van de SUV die in 2016 op het asfalt moet verschijnen. 


De nog naamloze SUV - waarvan we in 2012 met de EXP 9 F al een voorproefje kregen - gaat een deel van z'n platform delen met de aanstaande nieuwe Audi Q7. Het testwerk is inmiddels in volle gang en de laatste maanden is Bentley bezig met een uitgebreide teasercampagne. Onder de kap verwachten we de 6,0-liter W12 te vinden, maar ook een dieselversie en een heuse hybride staan op de planning !



De Nieuwe Bently SUV op komst

https://janwib.blogspot.com/b/post-preview?token=XGXtFkoBAAA.nadEQ8PJRW7p3nO2Ej-jrQ.fyqJcYIft3m53cQ0gtKNHw&postId=2817449801951746664&type=POST

Ferrari extreme 860 Pk (Video Sound)


Ferrari de extreme FXX Knalt door de 1000 Pk grens !

 De LaFerrari is al een bruut apparaat, maar voor de circuitbezoekers is de auto nog niet gefocust genoeg. Speciaal voor hen presenteert Ferrari de extreme FXX K. De naam FXX zal de liefhebbers bekend voorkomen: Ferrari had eerder al een speciale raceserie met de FXX op basis van de Enzo. De K in de naam verwijst naar het KERS-systeem. De hybride aandrijflijn uit de LaFerrari heeft nog wat extra pit gekregen. De 6,3-liter V12 levert nu 860 pk, de elektromotor neemt 190 pk voor z'n rekening. Zodoende heeft de FXX K 1.050 pk tot z'n beschikking.




Het HY-KERS systeem speelt een belangrijke rol in de FXX K. De Manettino kent vier standen voor dit systeem: Qualify (maximale kracht gedurende een beperkt aantal rondes), Long Run (voor gebalanceerde krachtafgifte over lange afstanden), Manual Boost (voor een korte, maximale krachtinjectie) en Fast Charge (voor snelladen van de accu). 




Aerodynamica Het front van de nieuweling ligt 30 mm lager ten opzichte van de LaFerrari. De splitter is groter. Diverse andere aanpassingen aan de voorzijde zorgen voor verbeterde aerodynamica. Sideskirts en een aangepaste bodemplaat met diffuser aan de achterzijde helpen daar verder bij. De achterkant van de FXX K is juist 60 mm hoger dan die van de LaFerrari. Opvallend genoeg heeft de auto aan beide kanten een vin achterop, en geen aaneengesloten achterspoiler. Het hele pakket aerodynamische maatregelen levert tot 50 procent meer downforce op. Slicks van Pirelli maken het plaatje compleet.



Op de openbare weg zullen we de FXX K niet zien: Ferrari heeft een superexclusief testprogramma (Corse Clienti) waarin de weinige exemplaren die er zijn zullen rijden op diverse circuits. Zelfs de eigenaars kunnen de auto niet mee naar huis nemen: het Italiaanse merk houdt de auto's na de evenementen in eigen beheer. De FXX K beleeft z'n debuut op het Yas Marina Circuit in Abu Dhabi.

Wat een geluid, hier wordt je koud van ↓

donderdag 4 december 2014

Tractor rijbewijs verplicht !















Rijbewijs voor
Landbouwvoertuigen
wordt verplicht

4 december 2014
Binnenkort kun je niet meer zomaar achter het stuur kruipen van een landbouwvoertuig. Vanaf 1 juli 2015 is een speciaal T-rijbewijs vereist voor het besturen van landbouw- en bostrekkers en motorrijtuigen met beperkte snelheid op de openbare weg. 




Tot op heden mag iedereen van boven de 18 jaar zonder een speciaal daarvoor bestemd rijbewijs op de openbare weg rijden met een landbouwvoertuig. Wil je als 16- of 17-jarige achter het stuur daarvan plaatsnemen, dan is momenteel een certificaat voor vakbekwaamheid verplicht. 

Daar komt dus verandering in. Het T-rijbewijs wordt een officiële categorie, net als bijvoorbeeld het B-rijbewijs. Personen die in het bezit zijn van het certificaat voor vakbekwaamheid kunnen dit tegen betaling laten omzetten naar het T-rijbewijs. 

De rijvaardigheid zal getest worden met lestractoren met, net als bij lesauto’s, dubbele bediening. Rijscholen krijgen zelf de keuze of ze het rijbewijs in hun lesprogramma op willen nemen. Instructeurs zullen een speciaal WRM-certificaat T moeten halen om de lessen te mogen geven.