We wisten wel dat de eventuele nieuwe eigenaar diepe zakken moest hebben, maar de ongerestaureerde ex van Alain Delon werd ruim boven de estimate afgehamerd.
Alain Delon De verwachting was immers dat deze absolute parel tussen de 9,5 en 12 miljoen euro op zou gaan leveren tijdens de Retromobile veiling die op moment van schrijven aan de gang is. Dat liep effe anders, want de Ferrari werd op een vorstelijke 14.200.000 euro’s afgehamerd.
Let wel: het gaat om een ongerestaureerd exemplaar met een deuk in de achterklep ter grootte van de bips van Kim K. (SFW). Aan de andere kant maakt dat bij een auto met een dergelijke historie natuurlijk geen snars uit, de liefhebber weet dat de waarde in de komende jaren waarschijnlijk toch wel toeneemt.
Het pronkstuk werd gevonden in een Franse schuur, waar zich eveneens een prachtige Maserati A6G Frua stond te verpieteren. Deze Italiaanse schone werd afgehamerd op 1.720.000 euro. Wederom is dus het bewijs geleverd dat de juiste klassieker een uiterst solide investering blijkt.
Een Mercedes occassion met een discutabele geschiedenis
Als we het hebben over occassions met een discutabele geschiedenis dan is dit misschien wel het beste voorbeeld dat je kan bedenken.
De Duitse handelaar in klassieke auto’s Michael Fröhlich moest even goed nadenken toen hij het verzoek kreeg van een Russische miljardair om de donkerblauwe Mercedes-Benz 770 K van Hitler op te sporen, maar uiteindelijk ging hij toch op zoek.
Na lang zoeken vond hij de Großer Mercedes die ooit toebehoorde aan de man die dood en verderf zaaide in de wereld bij een Duitse verzamelaar.
En uiteindelijk kocht de Russische miljardair deze bijzondere Mercedes voor een bedrag tussen de 4 en 10 miljoen euro.
De Duitse verzamelaar had maar liefst 6 van deze Nazi Benzen in zijn kelder staan. De Russiche miljardair heeft ze allemaal gekocht.
De Benz van Hitler ging naar Moskou, de rest wordt doorverkocht.
De Mercedes-Benz 770 is gebouwd van 1930 tot en met 1943. Van de Series I (1930-1938) zijn 117 exemplaren gebouwd en van de Series II (1938-1943) slechts 88 stuks.
Overigens had niet alleen Adolf Hitler een Mercedes 770 K, maar ook Hermann Göring en menig ander Nazi kopstuk had er eentje. Evenals keizer Wilhelm II en de Japanse keizer Hirohito. (via: express.de)
Wat is het? Een gezellig Viertje uit 1985 in GTL uitvoering. Renault's antwoord op de Citroën 2CV verscheen in 1961 zowel als Renault 3 als 4 op de markt met als nagenoeg enige verschil een 747 cc in de
R4 in plaats van een 603 cc grote krachtbron in de R3. Deze 4 is een relatief late uit 1985, al bleef hij liefst tot 1992 in productie. Klik op de foto's voor een nog grootere afbeelding !
De GTL verscheen in 1978 en kreeg de grotere 1.108 cc grote viercilinder mee uit de Renault 6. De GTL was van zijn mindere broeders te onderscheiden door een grijze grille, grijze bumpers en grijs plastic aan de onderzijde van de portieren.
Hoe bijzonder is-ie ? Vroeger zag je ze zéér geregeld, maar inmiddels is het een zeldzaamheid. Er schijnen er nog zo'n 1.000 van rond te rijden in ons land.
Hoe staat hij erbij? Wat een fijne kleur draagt deze Renault 4 op zijn huidje. Wat roest op de voorbumper, een iets smoezelig grilletje: het hoort erbij en deert ons niets. Wat is hij waard? Fraaie GTL's gaan voor 3.000 tot 6.000 euro van de hand. Het zou ons niets verbazen als hij binnenkort stevig in waarde gaat stijgen. Bij de 2CV is dat ook gebeurd. Waardering? Het lijkt een cliché te worden, maar ondergetekende loopt ook weg met deze klassieke Fransoos.