Waar moet je
op letten bij investeren in oldtimers?
Een tiental schitterende oldtimers en klassieke wagens staan bij Very Old Superior Cars te wachten op een nieuwe eigenaar. Eigenaar en liefhebber Alex von Mozer speurt de hele wereld af naar deze bijzondere auto's. Die kunnen fungeren als een zeer goede belegging. Maar, vindt Von Mozer, je moet er vooral van genieten. Waar moet je op letten ? Lees verder ↓ https://www.findio.nl/nieuws/waar-moet-je-op-letten-bij-investeren-in-oldtimers
Van 16 tot
en met 18 november 2018 stond de Europese hoofdstad Brussel wederom drie dagen
in het teken van InterClassics Brussels.
"60
years world expo / cars of '58" was het hoofdthema van de 4de editie van
InterClassics Brussels. Tijdens de beurs keken we terug naar deze expo 58 en
vieren we dit jubileum middels een bijzondere expositie waarbij een unieke
verzameling van auto's uit het jaar 1958 gepresenteerd werden.
Naast het
hoofdthema werd er aandacht besteed aan "70 years Porsche 356"
Tijdens
InterClassics Brussels werd er een uitzonderlijke collectie van de Porsche 356
gepresenteerd.
Uiteraard werden
er ook een breed assortiment geboden voor alles gerelateerd aan deze classic
cars, van onderdelen tot automobielen.
De vierde
editie van InterClassics Brussels was wederom een succes.
En wij waren
ook dit jaar er (weer) bij en hebben een super mooi weekend gehad !
Een bijzondere auto in
het zonnetje gezet, die we niet zomaar op straat zullen tegengekomen. Gewoon omdat het anno
2018 steeds minder vanzelfsprekend is dat je nog iets leuks aantreft tussen al
het grijze leaseblik.
Twee ton.
Het is niet alleen het gewicht van deze imposante MercedesCL600 uit 1997, maar ook de
nog indrukwekkender aanschafprijs. Daarmee was deze C140 met z’n V12 in zijn
tijd duurder dan vrijwel al het andere, maar er zijn meer indrukwekkende
getallen.
Deze Mercedes- Benz CL600 koste in de duurste Designo-trim in 1997 €186.073. Volgens de kenteken-informatie ging dit blauwe exemplaar zelfs voor €203.731 euro over de toonbank, wat gezien de lange optielijsten van Mercedes
best eens kan kloppen.
Zelfs als we uitgaan van de basisprijs was de top-CL in
’97 echter duurder dan een Aston Martin DB7 Volante, eenPorsche 911 Turbo of een Ferrari 355, om
maar eens wat te noemen. Daarvoor kreeg je echter ook het absolute topmodel in
een tijd waarin CL’s er nog niet als AMG waren.
De gigantische V12 is met 394
pk bijvoorbeeld ook krachtiger dan eerdergenoemde F355, die het met 380 pk
moest doen. Deze tweedeurs kathedraal knalt daarmee ondanks z’n leeggewicht van
2.210 kg in 6,6 seconden van 0 naar 100.