Powered By Blogger

zaterdag 1 februari 2020

Oldtimers in het nieuws ! (VideoFilm)





ER IS WEER EEN BIZARRE SCHUUR VONDST 
GEDAAN !

Je zou denken dat er nergens nog legendarische klassieke auto's in magazijnen, garages of schuren te vinden zijn. 
De schuur vondst of 'barn find' is immers hot topic. Het afgelopen decennium werden er voor tientallen miljoenen vergeten klassiekers van onder het stof gehaald. 

Maar er zijn er zijn blijkbaar nog steeds 'vergeten' locaties waar de afgelopen halve eeuw niemand z'n neus binnen stak.

In Frankrijk werd zopas een collectie met niet minder dan 81 klassieke auto's, onderdelen en motoren geveild. Ze stonden allemaal te verkommeren in een schuur. 
Het waren niet alleen oude Franse auto's, ook al prijkt op een groot deel het logo van Citroën of Peugeot. Er was ook een Hotchkiss uit 1947, een Jaguar E-Type, een Lancia Flaminia, een Alfa Romeo 90, eeen Porsche 356 Pre-A en een Lamborghini Miura P400.







TELKENS ÉÉN ONDERDEEL ONTBREEKT !
Je kan de auto's niet omschrijven als 'in goede staat'. Allen hebben ze nood aan een grondige restauratie. Bovendien mankeert elke auto een cruciaal onderdeel. Zo verhinderde de eigenaar, een man die Henry Ruggieri heette, dat ze gestolen werden. Veel heeft hij er evenwel niet aan gehad - hij overleed inmiddels.

Schuur vondts 2019 ↓
https://www.janwibbelink.nl/2019/08/bizarre-schuurvondst-met-oldtimers.html

STOFFIG EN OUD, MAAR NOG NIET AFGEDAAN
LEES OOK  ↓

BIZARRE SCHUUR VONDST: MONSTERCOLLECTIE MET 700 OLDTIMERS
Z'n erfgenamen hebben dan weer niet te klagen. 
Ondanks de bedenkelijke staat leverden enkele van de meer exotische exemplaren een hoop geld op. De E-Type uit 1961 leverde 99.000 euro op. De Porsche uit 1953 werd voor 48.000 euro verkocht en de Lamborghini spande de kroon met een opbrengst van 560.000 euro. Katjing !  Lees verder

donderdag 30 januari 2020

Dure testrit auto total loss



Testrit met sportwagen van 140.000 euro eindigt in drama
AD.Testrit met auto van 140.000 euro eindigt in drama: auto total loss, bestuurder met spoed naar ziekenhuis.

Tijdens een testrit is vanochtend om 11.30 uur een auto van autohandelaar Louwman Exclusive Cars tegen een boom aan gereden. 


Dat gebeurde op de Proostwetering in Utrecht. 
De bestuurder is met spoed naar het ziekenhuis gebracht.

Het zou gaan om een man die op het moment van een ongeluk een testrit maakte in de Morgan, een auto van ruim 140.000 euro. Autohandelaar Louwman, de enige verkoper van deze auto's in Nederland, laat weten op de hoogte te zijn van het ongeval. ,,Het voornaamste voor ons is nu hoe het met de bestuurder gaat. De auto is op dit moment minder relevant”, zegt directeur Arjen van Beek.











De Morgan wordt nog steeds met de hand gemaakt ↓
ttps://www.janwibbelink.nl/2012/12/morgan-met-de-hand-gemaakt-videofilm.html

woensdag 22 januari 2020

Ford bouwt auto's in Amsterdam (VideoFilm)


Bijna vijftig jaar lang heeft Ford in Nederland auto’s gemaakt

Jonge mensen weten het niet eens meer, maar bijna vijftig jaar lang heeft Ford in Nederland auto’s gemaakt, van de jaren dertig tot begin jaren tachtig van de vorige eeuw. 

In al die jaren verlieten een paar honderdduizend auto’s de fabriekspoorten aan de Amsterdamse Hemweg, in het westelijk havengebied.

Afbeeldingsresultaat voor Ford Mustang 1967

Op 15 mei 1933 werd de Nederlandse Ford-fabriek in Amsterdam officieel geopend. 
Ook Nederland krijgt zo zijn eigen vestiging. Rotterdam lijkt de meest geëigende plaats. Er wordt grond aangekocht, het bouwterrein bouwrijp gemaakt. 
Henry Ford zal hoogstpersoonlijk de eerste 
 steen leggen, op doorreis van eenzelfde bijeenkomst in Keulen.

Aangekomen op de bouwplaats, spreekt hij zijn veto uit.
De bouwplaats ligt niet aan het water, een eis voor alle Ford-fabrieken. Hij maakt rechtsomkeer en vertrekt, de aanwezigen verbijsterd achterlatend. Korte tijd later maakt Amsterdam van de gelegenheid gebruik en biedt een alternatieve locatie aan: pal naast het Noordzeekanaal. Schepen met onderdelen kunnen hier letterlijk naast de fabriek afmeren, precies zoals Ford het wil.




Nieuwe toekomst

In 1975 lijkt een nieuwe toekomst voor Ford aan te breken. De assemblage van personenwagens heeft inmiddels plaatsgemaakt voor die van de Transit-bestelwagen. Amsterdam wordt het centrum voor bedrijfswagens. 

De fabriek wordt uitgebreid voor de productie van een geheel nieuwe, zware vrachtwagen, de Transcontinental

 De verwachtingen zijn hoog. Ten onrechte blijkt al snel. De truck is geen succes. Bij elk afgeleverd exemplaar moet flink geld bij, zo’n 23.000 gulden volgens becijferingen. Na 8000 stuks besluit Ford de stekker uit het project te trekken. In 1981 gaat de fabriek definitief op slot, massale protesten ten spijt. Ruim 1100 werknemers komen op straat te staan. De Nederlandse Ford-fabriek is daarmee definitief verleden tijd.