Powered By Blogger

zaterdag 6 september 2014

Jaguar Mark 2 opnieuw in productie




Enthousiaste reacties van over de hele wereld

  De moderne versie van de Jaguar Mark 2 wordt in productie genomen! Vorige week presenteerde Ian Callum, designdirecteur van Jaguar, zijn gerestylede versie van het legendarische model en vandaag werd al bekend dat het niet bij een conceptversie blijft. 



Classic Motor Cars Limited (CMC) spreekt van een overweldigend aantal enthousiaste reacties van over de hele wereld. 


Het Britse bedrijf zegt dat het de auto al sinds de presentatie wil bouwen, maar er werd gevreesd voor een gebrek aan animo. Aan belangstelling geen tekort, blijkt nu dus. Callum liet een Mark 2 voor eigen gebruik produceren, maar zegt trots te zijn dat er nu 'een aantal meer' in elkaar gezet gaat worden. Over aantallen worden nog geen mededelingen gedaan, maar exclusief blijft de auto zonder twijfel. 



Geïnteresseerden kunnen zich bij CMC melden, maar dienen wel minimaal 350.000 pond (omgerekend zo'n 440.000 euro) voor de retro-auto mee te brengen.

donderdag 4 september 2014

Ferrari beleving (Videofilm)




Maserati broedt op eigen LaFerrari

Nu Ferrari met de LaFerrari de opvolger van de Enzo heeft gepresenteerd, is het bij zusterbedrijf Maserati gaan kribbelen.


De nieuwe supersportauto uit Maranello biedt een fantastische basis om gestalte te geven aan een eigen variant. Sterker nog, de eerste brainstormsessies bij Maserati zijn al achter de rug. ↓

http://janwib.blogspot.nl/2013/04/laferrari-in-maranello-videofilm.html





dinsdag 2 september 2014

Oldtimer belasting is miskleun


Veel  oldtimers  geëxporteerd

De nieuwe mrb-regels voor oldtimers die begin dit jaar van kracht werden, leveren de schatkist veel minder op dan de 120 miljoen euro waarop werd gerekend.



Er wordt in 2014 nog niet eens een derde van dit bedrag opgehaald. De gewijzigde regels rondom de mrb voor oldtimers - vrijstelling van mrb werd op 1 januari verschoven van 25 naar 40 jaar - leverde niet alleen veel onrust op in de branche en bij eigenaren van oldtimers, ook de beoogde 120 miljoen euro die de regering dacht op te halen in 2014 wordt bij lange na niet gehaald. Volgens Stichting Autobelangen komt er dit jaar slechts 35 miljoen aan oldtimer-mrb binnen; dat is 29 procent van het begrote bedrag. Volgens het CBS worden ruim 350.000 oldtimers door de nieuwe regels getroffen. Veel oldtimers zijn sinds de invoering ervan geëxporteerd, geschorst of van lpg omgebouwd naar benzine, omdat de mrb op die brandstof lager is dan op lpg.