De OldtimerStory
van Volkswagen door Ferdinand Porsche
Hij haalde in 1934 de opdracht binnen om een auto voor het volk te maken.
De auto moest
minstens 100 km/uur kunnen rijden, een hellingspercentage van 30% aankunnen,
luchtgekoeld zijn, zuinig met benzine omspringen en vier personen kunnen
vervoeren.
Ondanks het breken van krukassen, versnellingspoken en kabels van de remmen, werd toch een positief advies uitgebracht.
https://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/geschiedenis
Deze zijn door de Duitse overkoepelende
organisatie voor autobouwers RDA aan harde tests onderworpen.
Ondanks het breken van krukassen, versnellingspoken en kabels van de remmen, werd toch een positief advies uitgebracht.
Daarop kreeg Porsche de opdracht om nog dertig
Kevers te maken. In 1937 reden deze 30 prototypes in totaal 2,4 miljoen
kilometer.
De prototypes hadden geen achterruit, waardoor ze iets weghadden van Kevers. Zo komt de Kever aan haar naam.
De prototypes hadden geen achterruit, waardoor ze iets weghadden van Kevers. Zo komt de Kever aan haar naam.
70 jaar
Volkswagen over Volkswagen ↓
https://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/geschiedenis